اقدام پژوهی درباره آموزش زبان مبتنی بر بازی

کودکان در سالهای اولیه رشد خود، از طریق کشف و بازی به مراتب راحتتر و مؤثرتر از روشهای سنتی یاد میگیرند. فرصتهای یادگیری به این شیوه به شدت تغییر میکنند همانطور که کودکان بزرگتر میشوند.
"تجربیاتی که به کودکان اجازه میدهند تا از طریق کشف و بازی یاد بگیرند، تفکر خلاقانه و انتقادی آنها را توسعه میدهد که برای موفقیت تحصیلی آنها ضروری است" (دیویس و همکاران، 2013؛ هولمز، لی دن و شین، 2013؛ انجمن بینالمللی توسعه جامعه اطلاعاتی، 2012؛ ون و هان، 2010).
با پیشرفت فناوری و معرفی تجهیزات جدید به معلمان، فرصتهای مختلفی برای ایجاد تجربیات یادگیری منحصر به فرد مانند بازیها پدید میآید که میتواند در برنامه درسی آنها گنجانده شود. برای انجام این کار، مربیان باید تحقیقات قبلی مربوط به اجرای و اثربخشی آموزش مبتنی بر بازی را تحلیل کنند. هدف از این مرور ادبیات، بررسی استفاده از آموزش مبتنی بر بازی در کلاس درس مقطع متوسطه اول برای تعیین تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است.
برای مطالعه مقاله به زبان اصلی به سیویلیکا مراجعه نمایید.